Thursday 1 December 2011

Ku Percaya Pada Kata

Entahlah..mlm nie tiba2 diri terasa kosong. Sambil2 mendengar lagu2 cinta kegemaran.Terbayang wajah2 orang tersayang…huh…Entahlah…

Ku Percaya pada kata x semua yang kita idamkan akan jd milik kita. X semua cinta harus memiliki.Sedih r lak tp mmg itulah hakikatnya. Sowi kwn2 kalo entri kali nie membosankan. Tp hanya nak meluahkan rasa hati...Hari demi hari yang dilalui terasa ada sesuatu yang tidak lengkap…meskipun hidup diselit dgn kisah suka dan tawa, jauh disudut hati ada benda yang tak terungkapkan. Aku kehilangan???Kenapa x blh terima kehilangan sedangkan mmg sudah lumrah insan akan berhdpn dgn sebuah kehilangan… Mungkin salah satu sebab kenapa aku merasa kekosongan, tp apa y pasti dgn kehilanganlah aku bina kekuatan utk terus berdiri pd kaki sendiri menghadapi sisa2 hidup didunia sementara ini. Kan Allah S.W.T sentiasa menguji hambaNya sebagai tanda cinta untuk melihat seteguh mana keimanan. Mungkin aku yang terpilih kali ini. Aku hanya mampu bersyukur, berdoa dan menjalani hidup ini seadanya kerana aku yakin ada sesuatu perancangan yang terbaik dari Dia untuk aku dan sesungguhnya ia lebih baik daripada apa yang aku rancangkan.

Ku percaya pada kata lelaki tangisnya dihati…benar juga kata kdg2 kte org itu ketawa, tp dlm hatinya kesedihan…tp aku xde r kesedihan cuma rasa xde apa2…kdg2 termenung muhasabah diri, tanpa disedari airmata mengalir dipipi…lantas airmata itu disapu jari jemari agar xsiapa akan tahu sambil hati berbisik tertanya-tanya dimana kedudukan aku selama aku hidup didunia ni untuk menempuhi hari yang dijanjikan olehNya..sudah bersediakah aku...

Ku Percaya pada kata org slalu perhatikan kte…smlah dgn kte…Kte slalu mengata org… kenapa perlu mengata n kutuk org??...cukup baikkah kte ni…hehe… “Hasnul jgn suka kutuk org k”pesan ku pada diri mulai saat ini… Hakikatnya tiada insan yang sempurna dan bersyukur pada setiap kelebihan yang dikurniakan oleh Allah S.W.Tpada diri…jaga ia sebaiknya kerana ia bukan milik kita. Sentiasa ingat bahawa kelebihan itu akan kembali , sekali dgn jasad dan rohani  kita akan kembali kepada y Maha Kuasa…
sudah bersediakah aku…

Kawan2…sekadar renungan untuk diri…Nukilan untuk memperbaiki diri yang seringkala terasa kekosongan…mungkin ada sesuatu yang belum diselesaikn…Insyallah…Kwn2 yang membacanya…halalkan segala pemberian, maafkan segala kesalahan, ampunkn segala keterlanjuran…

"Amanahmu amanahku bersatu"

No comments:

Post a Comment

My Nuffnang